21.04.2017III Ogólnopolski Konkurs "Wielka Liga Czytelników"

21 kwietnia 2017 r. o godz. 10.00 w naszej Bibliotece odbyło się spotkanie uczestników półfinału III Ogólnopolskiego Konkursu ,,Wielka Liga Czytelników”. Następnie wszyscy przeszli na Stadion INEA i o godz. 10.30 rozpoczął się wielki test, który rozwiązywało 52 uczniów z 12 szkół z Poznania i powiatu poznańskiego. W eliminacjach uczestniczyło 19 drużyn: dwanaście zespołów z klas 1-3 oraz siedem zespołów z klas 4-6. Uczniowie przez 70 minut rozwiązywali zadania do lektur "Bohaterski miś" Mirosławy Ostrowskiej oraz "Tomek na czarnym lądzie" Alfreda Szklarskiego. Po zakończeniu testu wszyscy otrzymali dyplomy i nagrody książkowe. Wyróżnione zostały także najaktywniejsze szkoły i uczniowie, którzy zdobyli najwięcej sprawności czytelniczych. Nagrodą były gry planszowe Zbuduj Ostrów Tumski i Pontifex podarowane przez Bramę Poznania ICHOT. Na zakończenie uczestnicy półfinału zwiedzili Stadion INEA. Uczniom towarzyszyli nauczyciele oraz rodzice. Dziękujemy im za przygotowanie i wsparcie podopiecznych biorących udział w konkursie. Uczniom życzymy powodzenia w kolejnym III etapie konkursu WLC w Katowicach!
Fundatorami nagród dla półfinalistów są: Wydawnictwo MEDIA RODZINA, Wydawnictwo Zakamarki, Brama Poznania ICHOT, Wydawnictwo Święty Wojciech Dom Medialny, Stadion INEA w Poznaniu, Biblioteka Uniwersytetu im. A. Mickiewicza, Wydawnictwo Arystoteles oraz Wydawnictwo Adamada.

Wszystkim darczyńcom serdecznie dziękujemy!

logo_wielka_liga_1.png galeria12.jpg


logo_wielka_liga_1.png logo_wielka_liga_1
png, 19 KiB, 184x96
galeria12.jpg galeria12
jpg, 99 KiB, 201x150
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo