22.02.2017Międzynarodowy Dzień Kota i teatrzyk kamishibai w bibliotece

17 lutego 2017 r. Bibliotekę Pedagogiczną w Kościanie odwiedzili uczniowie klasy I a z Zespołu Szkół nr 2 w Kościanie.Dzieci obejrzały bajkę pt. "Kot w butach", która została przedstawiona w formie teatrzyku kamishibai.
Kamishibai powstał w XII w. w Japonii. Jest to inaczej „papierowy teatr”, nazywany również „teatrem obrazkowym” albo „teatrem narracji”. Istotą kamishibai jest "parawan" oraz papierowe karty z ilustracjami, które narrator zmienia czytając tekst bajki. Po przedstawieniu rozmawialiśmy na temat bajki i kotów - w tym dniu obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Kota.
Uczniowie rozwiązywali zagadki, odgadując tytuły bajek i wierszyków dla dzieci, wykonały kota z papieru techniką origami. Na zakończenie dzieci wesoło się bawiły i wyraziły chęć obejrzenia następnej bajki.


01.jpg 01
jpg, 2.8 MiB, 3264x2448
IMG_20170217_085800.jpg IMG_20170217_085800
jpg, 1.5 MiB, 1920x2560
IMG_20170217_085634.jpg IMG_20170217_085634
jpg, 1.7 MiB, 1920x2560
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Leszno PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo