Rodzaj wydarzenia

edukacyjne

Lokalizacja

Salonie Mickiewicza Collegium Maius, ul. Fredry 10 (IV piętro)
WYDARZENIE
2017-2-23
T16:00
13.02.2017Dawne zabawki dziecięce
[awatar]
Poznań PBP

Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu oraz Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zapraszają na seminarium połączone z promocją książki.
Prof. Dorota Żołądź-Strzelczyk oraz dr Katarzyna Kabacińska-Łuczak wprowadzą uczestników w temat Dawne zabawki dziecięce, przybliżą swoją książkę Zabawka – przedmiot ludyczny i obiekt kolekcjonerski.
Seminarium odbędzie się 23 lutego 2017 r. godz. 16:00 w Salonie Mickiewicza Collegium Maius, ul. Fredry 10 (IV piętro).
Adresatami spotkania są głównie nauczyciele wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, a także wszyscy inni zainteresowani tematem. Udział jest bezpłatny.
Serdecznie zapraszamy.

Zapisy za pośrednictwem formularza - docs.google.com

plakat_mm_2.jpg


plakat_mm_2.jpg plakat_mm_2
jpg, 13 KiB, 150x212
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo