23.09.2013Oferta dla bibliotekarzy szkolnych

Zapraszamy do współpracy bibliotekarzy chcących założyć w swoich szkołach Punkty biblioteczne ze zbiorami naszej Biblioteki. Wypożyczanie w punkcie odbywać się będzie na zasadach wypożyczeń międ­zybi­blio­tecz­nych. W ten prosty sposób biblioteka szkolna może wzbogacić swoją ofertę o nowości pedagogiczne i psychologiczne.

W ubiegłym roku szkolnym powstały trzy takie punkty: przy Zespole Szkół Specjalnych nr 103, w Piątkowskiej Szkole Społecznej oraz w Gimnazjum nr 63. Ich oferta cieszyła się dużym zain­tere­sowa­niem­ wśród nauczycieli, którzy docenili tę formę dostępu do nowości pedagogicznych.

Kontakt: jk@pbp.poznan.pl

punkty biblioteczne.jpg


punkty biblioteczne.jpg punkty biblioteczne
jpg, 11 KiB, 100x100
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo