10.09.2013Rok Szkoły w Ruchu

Minister edukacji narodowej Krystyna Szumilas ogłosiła bieżący rok szkolny Rokiem Szkoły w Ruchu.
"Pragnę zwrócić szczególną uwagę na rolę wychowania fizycznego w szkole, a szerzej - aktywności fizycznej dzieci i młodzieży" – powiedziała podczas wojewódzkiej inauguracji roku szkolnego w Opolu Pani Minister.

Polecamy książki z naszych zbiorów:

wychowanie.jpg wstep.jpg dydaktyka.jpg kultura.jpg


wychowanie.jpg wychowanie
jpg, 13 KiB, 110x161
wstep.jpg wstep
jpg, 9 KiB, 110x159
dydaktyka.jpg dydaktyka
jpg, 11 KiB, 110x157
kultura.jpg kultura
jpg, 11 KiB, 110x155
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo