Rodzaj wydarzenia

edukacyjne

Lokalizacja

Collegium Maius, ul. Fredry 10
WYDARZENIE
2016-11-17
T10:00
07.11.2016Nowoczesna szkoła – lepsze zarządzanie dla lepszej edukacji
[awatar]
Poznań PBP

Podczas 20. Poznańskich Dni Książki – nie tylko naukowej Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu w ramach projektu Nowoczesna szkoła – lepsze zarządzanie dla lepszej edukacji z Wydawnictwem Naukowym Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zapraszają na sesję szkoleniową dla dyrektorów placówek oświatowych i nauczycieli.
W programie:

10:00-11:00 Nauczyciel – zadania, kompetencje, budowanie własnego autorytetu – wykład poprowadzi dr Mirosław Radoła (Zakład Polityki Oświatowej i Edukacji Obywatelskiej WSE UAM)

11:00-12:00 Dyrektor szkoły – administrator, menadżer, przywódca. Między szkolną codziennością a polityką oświatową – wykład poprowadzi dr Małgorzata Rosalska (Zakład Kształcenia Ustawicznego i Doradztwa Zawodowego WSE UAM)

Spokanie odbędzie się w czwartek 17 listopada 2016 r. w godz. 10:00-12:00 w Collegium Maius, ul. Fredry 10, Sala Kuraszkiewicza (parter).

Zapisy za pośrednictwem formularza: docs.google.com Program 20. Poznańskich Dni Książki: pbp.poznan.pl

plakat_20pdknn.jpg


plakat_20pdknn.jpg plakat_20pdknn
jpg, 15 KiB, 150x211
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo