27.10.2016Światowy Dzień Origami

Z okazji Światowego Dnia Origami przypadającego 24 października w Bibliotece zagościły dzieci z klas II i III, chcące poznać tajniki artystycznego składania papieru. Uczniowie zaczęli od prostych figur, wymagających kilku złożeń, przez średnio zaawansowane aż po modele z podwójnego kwadratu. Z kawałka papieru powstały skaczące żabki, rybki, motylki, pieski, kotki czy łódeczki. Początkujący mali origamiści musieli wykazać się dużym skupieniem i wyobraźnią przestrzenną, co w finale dało dużo radości i satysfakcji z wykonanych prac.
Wszystkim dzieciom i opiekunom dziękujemy za aktywny udział.

dscn4963_3.jpg dscn4976_1.jpg dscn4990_4.jpg dscn5000_7.jpg


dscn4963_3.jpg dscn4963_3
jpg, 82 KiB, 200x150
dscn4976_1.jpg dscn4976_1
jpg, 84 KiB, 200x150
dscn4990_4.jpg dscn4990_4
jpg, 82 KiB, 200x150
dscn5000_7.jpg dscn5000_7
jpg, 85 KiB, 200x150
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo