06.09.2016NARODOWE CZYTANIE

Biblioteka Publiczna Gminy Kiszkowo wraz z miejscowym Gimnazjum im. Polskich Noblistów włączyła się dnia 3 września 2016r. w ogólnopolską akcję Narodowego Czytania "Quo vadis" Henryka Sienkiewicza. Czytanie odbyło się na zielonym skwerze przy ulicy Szkolnej.
101_5557.jpg


101_5557.jpg 101_5557
jpg, 1.2 MiB, 3072x2304
101_5567.jpg 101_5567
jpg, 1.3 MiB, 3072x2304
101_5591.jpg 101_5591
jpg, 1.2 MiB, 3072x2304
101_5604.jpg 101_5604
jpg, 1.1 MiB, 3072x2304
101_5572.jpg 101_5572
jpg, 1.2 MiB, 3072x2304
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Kiszkowo BPG
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo