02.09.2016Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2016/2017

Jednym z kierunków polityki oświatowej w tym roku jest upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży. Polecamy literaturę z nim związaną:
czy-tu-czy-tam-czytam.jpg kocham_uczyc_czytac_poradnik.jpg ksiazka_i_mlody_czytelnik.jpg biblioteki_i_ksiazki.jpg

Pełne zestawienie dostępne na naszej stronie internetowej: pbp.poznan.pl


czy-tu-czy-tam-czytam.jpg czy-tu-czy-tam-czytam
jpg, 34 KiB, 150x215
kocham_uczyc_czytac_poradnik.jpg kocham_uczyc_czytac_poradnik
jpg, 18 KiB, 150x187
ksiazka_i_mlody_czytelnik.jpg ksiazka_i_mlody_czytelnik
jpg, 17 KiB, 150x209
biblioteki_i_ksiazki.jpg biblioteki_i_ksiazki
jpg, 13 KiB, 185x272
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo