22.06.2016Edukacja regionalna w PBP w Kościanie

W czerwcu 2016 r. w Zespole Szkół nr 3 i w I Liceum Ogól­noks­ztał­cący­m w Kościanie odbyły się zajęcia na temat: Miejsca i roli Publicznej Biblioteki Pedagogicznej Filii w Kościanie wraz z prezentacją dotyczącą zespołu dawnego klasztoru Bernardynów w Kościanie.


zs nr 3 lekcja.jpg zs nr 3 lekcja
jpg, 4.7 MiB, 5376x3024
zs nr 3 lekcja.jpg 2.jpg zs nr 3 lekcja.jpg 2
jpg, 4.0 MiB, 5376x3024
zs nr 3 lekcja.jpg 3.jpg zs nr 3 lekcja.jpg 3
jpg, 4.2 MiB, 5376x3024
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Leszno PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo