09.06.2016Noc Bibliotek - podsumowanie

4 czerwca po raz pierwszy ucze­stni­czyl­iśmy­ w ogólnopolskiej akcji Noc Bibliotek. Na odwiedzających czekało wiele przygotowanych przez nas atrakcji.

Najmłodsi uczestnicy spotkania mieli okazję obejrzeć dwa przedstawienia teatru kamishibai - „Szukając Marudka” i „Legendę o Skarbniku” oraz wziąć udział w warsztatach plastycznych, podczas których tworzyli papierowe cuda z origami i zakładki do książek według własnych pomysłów. Dużym zain­tere­sowa­niem­ cieszyły się wystawy zbiorów Regionalnej Izby Pamiątek Oświatowych oraz książek dla dzieci. Odwiedzający rozwiązywali również quizy interaktywne dotyczące literatury, sprawdzali, co kryje tajemnicza skrzynia i współtworzyli drzewo ulubionych książek. Wiele emocji towarzyszyło wspólnemu graniu w kąciku gracza oraz rozbijaniu przez dzieci bajkowych piniat wypełnionych konfetti i cukierkami. Na zakończenie wizyty każdy uczestnik otrzymał słodki upominek z przesłaniem, a na najmłodszych gości czekały fantazyjne balony i naklejki.

Dziękujemy wszystkim odwiedzającym i zapraszamy na kolejną edycję Nocy Bibliotek w przyszłym roku!

dscf0039.jpg img_1499.jpg img_1541.jpg


img_1499.jpg img_1499
jpg, 19 KiB, 200x150
dscf0039.jpg dscf0039
jpg, 105 KiB, 200x150
img_1541.jpg img_1541
jpg, 18 KiB, 200x150
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo