Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
ul. Bułgarska 19
60-320 Poznań
52.39917 16.86232
WYDARZENIE
2016-6-4
T16:00
31.05.2016Noc Bibliotek
[awatar]
Poznań PBP

Serdecznie zapraszamy na Noc Bibliotek w PBP w najbliższą sobotę 4 czerwca w godzinach 16-22.

W programie m. in.:
- drzewo ulubionych książek
- wystawa „Książki dla dzieci wczoraj i dziś”
- quiz interaktywny „Co to za książka?”
- kącik gracza
- wystawa eksponatów Regionalnej Izby Pamiątek Oświatowych
- konkurs "Zagadkowe Pudełko"
- wystawa starodruków i miniatur literackich
- teatrzyk kamishibai dla najmłodszych (godz. 16 i 17)
- warsztaty plastyczne: origami, zakładki do książek
- rozbijanie bajkowych piniat
- słodki poczęstunek z przesłaniem
- zwiedzanie bibliotecznych zakamarków
- nocne wypożyczenia i bezpłatne zapisy

plakat3.jpg


plakat3.jpg plakat3
jpg, 12 KiB, 150x189
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo