Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
ul. Bułgarska 19
60-320 Poznań
52.39917 16.86232
WYDARZENIE
2016-5-12
T16:00
05.05.2016Pomoc, wsparcie społeczne, poradnictwo w „płynnej” rzeczywistości
[awatar]
Poznań PBP

Biblioteka oraz Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zapraszają na spotkanie autorskie 12 maja 2016 r. o godz. 16:00 z prof. zw. dr hab. Magdaleną Piorunek, dr Joanną Kozielską oraz dr Agnieszki Skowrońskiej-Pućki, połączone z wykładem Pomoc, wsparcie społeczne, poradnictwo w „płynnej” rzeczywistości.

Autorki omówią:
- genezę i ideę powstania monografii Rodzina – młodzież – dziecko: szkice z teorii i praktyki pomocy psyc­hope­dago­gicz­nej i socjalnej
- specyfikę rzeczywistości społecznej (cechy, zjawiska, procesy) a zapotrzebowanie na pomoc w różnych obszarach życia społecznego
- pomoc w obszarze wybranych problemów społecznych i rodzinnych (egzemplifikacje), m. in.: nastoletnie macierzyństwo jako problem jednostki i rodziny, młodzież wobec emigracji zarobkowej - zapotrzebowanie na transnacjonalne poradnictwo

Spotkanie skierowane jest do nauczycieli, pedagogów, psychologów, pracowników socjalnych i wychowawców.

Zapisy za pośrednictwem formularza : docs.google.com

plakat_12_maja.jpg


plakat_12_maja.jpg plakat_12_maja
jpg, 16 KiB, 150x212
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo