26.04.2016Wielka Liga Czytelników – półfinał

15 kwietnia 2016 roku w naszej bibliotece miało miejsce wielkie wydarzenie czytelnicze – odbywał się półfinał Ogólnopolskiego Konkursu „Wielka Liga Czytelników”.
Głównym organizatorem konkursu jest katowickie Stowarzyszenie „Wielka Liga” i Szkoła Podstawowa nr 1 w Katowicach. „Wielka Liga Czytelników” to projekt niekomercyjny, który dociera z promocją czytania i rodzinnych wartości do tysięcy domów w Polsce.

W tym roku do zmagań półfinałowych przystąpiło łącznie 1108 uczestników: 605 uczniów klas 1-3 oraz 503 z klas 4-6. W naszej bibliotece gościli półfinaliści : ze Szkoły Podstawowej nr 7 w Lesznie, Szkoły Podstawowej w Święciechowie, Szkoły Podstawowej w Świerczynie i Szkoły Podstawowej w Lipnie.
Aby dostać się do półfinału wszyscy uczestnicy musieli przeczytać przynajmniej 10 książek i rozwiązać testy sprawdzające rozumienie czytanego tekstu.

Wszystkie niezbędne informacje znajdą Państwo na stronie internetowej Organizatora, do której odwiedzenia serdecznie zapraszamy: wielka-liga.pl


Półfinał PBP.jpg Półfinał PBP
jpg, 532 KiB, 2600x1853
Półfinał.jpg Półfinał
jpg, 1.8 MiB, 2600x2075
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Leszno PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo