26.04.2016Relacja z konferencji Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich

Dnia 22 kwietnia 2016 r. Centrum Doskonalenia Nauczycieli – Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Lesznie była wspó­łorg­aniz­ator­em konferencji z okazji Światowego Dnia Książki i Praw Autorskich pt. „Zakochaj się w bibliotece”. Konferencja miała miejsce w Bibliotece Uczelnianej Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Lesznie. Wzięli w niej udział nauczyciele bibliotekarze bibliotek pedagogicznych i szkolnych, bibliotekarze z biblioteki publicznej oraz uczniowie. Spotkanie miało na celu propagowanie książek i czytelnictwa. Zebrani wysłuchali wykładów dotyczących: zbiorów Biblioteki Uczelnianej PWSZ w Lesznie, miejsca książki we współczesnym świecie, działalności Dyskusyjnego Klubu Książki, literatury dotyczącej wsi oraz prezentacji książki prze­dsta­wiaj­ącej­ sylwetkę Mieczysława Kudeli. W części warsztatowej konferencji wszyscy nauczyciele bibliotekarze i bibliotekarze wysłuchali wykładu na temat neurodydaktyki oraz w grupach zapoznali się elektronicznymi zasobami Biblioteki Uczelnianej, Cyfrową Wypożyczalnią Międ­zybi­blio­tecz­ną ACADEMICA i kreatywnymi formami pracy z lekturą. Uczniowie brali udział w grach bibliotecznych i edukacyjnych.
Konferencja cieszyła się dużym zain­tere­sowa­niem­ zarówno wśród nauczycieli, jak i uczniów.


DSC_0350.jpg DSC_0350
jpg, 3.3 MiB, 4608x3072
DSC_0299.jpg DSC_0299
jpg, 3.1 MiB, 4608x3072
DSC_0353.jpg DSC_0353
jpg, 3.5 MiB, 4608x3072
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Leszno PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo