16.03.2016Spotkanie z nauczycielami-bibliotekarzami...

Dnia 22 lutego 2016 r. w Centrum Doskonalenia Nauczycieli - Publicznej Bibliotece Pedagogicznej w Lesznie miało miejsce założycielskie spotkanie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli bibliotekarzy szkolnych miasta Leszna i powiatu leszczyńskiego. W spotkaniu uczestniczyło 45 osób z bibliotek szkolnych oraz pracownicy leszczyńskiej biblioteki pedagogicznej.
Wicedyrektor Centrum Doskonalenia Pan Leszek Zaleśny przedstawił zebranym Rozporządzenia MEN dotyczące nowych zadań dla ośrodków doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych. Jednym z nich jest prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia. W trakcie spotkania uczestnicy przedstawili swoje propozycje dotyczące tematyki kolejnych spotkań sieci. Po przerwie kawowej Panie Renata Bednarczyk i Katarzyna Zimny zaprezentowały e-podręczniki. Omówiły nawigację strony internetowej www.epodreczniki.pl. Przedstawiły kilka podręczników do poszczególnych poziomów i przedmiotów nauczania. Spotkanie przebiegało w przyjaznej atmosferze. Zebrani wyrazili chęć uczestniczenia w następnych zebraniach.


leszno 358.jpg leszno 358
jpg, 4.4 MiB, 5152x3864
leszno 363.jpg leszno 363
jpg, 4.5 MiB, 5152x3864
leszno 366.jpg leszno 366
jpg, 4.4 MiB, 5152x3864
leszno 367.jpg leszno 367
jpg, 4.3 MiB, 5152x3864
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Leszno PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo