Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
ul. Bułgarska 19
60-320 Poznań
52.39917 16.86232
WYDARZENIE
2016-2-18
T16:00
08.02.2016Dzieciństwo w trudnych przestrzeniach życiowych
[awatar]
Poznań PBP

Biblioteka oraz Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zapraszają na spotkanie autorskie z prof. UAM dr hab. Małgorzatą Cywińską, połączone z wykładem Dzieciństwo w trudnych przestrzeniach życiowych. Autorka scharakteryzuje środowisko rodzinne, współpracę w rodzinie, przemoc wobec dziecka, a także wspieranie dzieci w konfliktach życiowych. Spotkanie skierowane jest do nauczycieli, pedagogów, psychologów, wychowawców, bibliotekarzy oraz rodziców.
Zapraszamy 18 lutego 2016 r. o godz. 16:00 do Czytelni naszej Biblioteki. Zapisy za pośrednictwem formularza do 16 lutego lub do wyczerpania miejsc.
Zapisy: docs.google.com

plakat_cywinska.jpg


plakat_cywinska.jpg plakat_cywinska
jpg, 13 KiB, 150x212
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo