10.12.2015ZAJĘCIA EDUKACYJNE

Dnia 10 grudnia 2015 roku w Bibliotece Publicznej Gminy Kiszkowo, odbyły się zajęcia edukacyjne dla uczniów klasy VI z miejscowej szkoły podstawowej. Tematem zorganizowanego spotkania
był katalog biblioteczny,przedstawienie różnic między katalogiem tradycyjnym i on-line. Przeprowadzone zostały także ćwiczenia z wykorzystaniem katalogu on-line biblioteki, jako źródła informacyjno-wyszukiwawczego młodego czytelnika.
WP_20151210_004.jpg


WP_20151210_004.jpg WP_20151210_004
jpg, 117 KiB, 800x450
WP_20151210_001.jpg WP_20151210_001
jpg, 108 KiB, 800x450
WP_20151210_002.jpg WP_20151210_002
jpg, 128 KiB, 800x450
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Kiszkowo BPG
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo