19.11.2015PRELEKCJA

Biblioteka Publiczna Gminy Kiszkowo, zorganizowała prelekcję dla członków Stowarzyszenia "Słoneczny Promyk" i chętnych mieszkańców gminy Kiszkowo z prze­dsta­wici­elem­ Regionalnej Kancelarii Radców i Adwokatów VOTUM: na temat usług dotyczących ubezpieczeń, odszkodowań, zado­śćuc­zyni­enia­ i innych świadczeń zabe­zpie­czaj­ącyc­h zdrowie i rehabilitację.
IMG_1466.jpg


IMG_1466.jpg IMG_1466
jpg, 2.6 MiB, 3648x2736
IMG_1464.jpg IMG_1464
jpg, 2.9 MiB, 3648x2736
IMG_1465.jpg IMG_1465
jpg, 3.1 MiB, 3648x2736
IMG_1468.jpg IMG_1468
jpg, 2.9 MiB, 3648x2736
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Kiszkowo BPG
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo