Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
ul. Bułgarska 19
60-320 Poznań
52.39917 16.86232
WYDARZENIE
2015-11-6
T10:00
26.10.2015Wspieranie Rozwoju Dziecka - prelekcja i warsztaty
[awatar]
Poznań PBP

Podczas 19. Poznańskich Dni Książki nie tylko naukowej - 6 listopada 2015 r. odbędzie się spotkanie dla nauczycieli Wspieranie rozwoju dziecka w ramach projektu Wydawnictwa Naukowego UAM i Publicznej Biblioteki Pedagogicznej w Poznaniu.

W programie:

10:00-10:45 Edukacja ku samodzielności: czego potrzebują dzieci, by efektywnie radzić sobie w szkole? - prelekcja dr Karoliny Appelt (Wydział Nauk Społecznych UAM)

11:00-13:30 TABLIT - innowacyjny program wychowania przedszkolnego - program przedstawi i warsztaty poprowadzi dr Anna Basińska, kierownik procesu dydaktycznego projektu TABLIT (Wydział Anglistyki UAM)

Spotkanie odbędzie się w Collegium Maius, ul. Fredry 10, Salon Mickiewicza (IV piętro. Zapisy za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego.
dni_ksiazki.jpg


dni_ksiazki.jpg dni_ksiazki
jpg, 20 KiB, 150x212
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo