18.07.2012Pierwsza bajka

Dziś pierwszy raz czytałam małej bajkę na dobranoc - mocno uproszczoną wersję o ołowianym żołnierzyku i tancereczce. Dziecię stało i oglądało mnie nieco zdumione, ale zaciekawione. "Na wolności" tj. poza łóżeczkiem, nie wysiedzi przy czytaniu nawet akapitu, a tu sukces! Może tędy droga do czytania bajek - przez łóżeczko :-)

Komentarze
  • Polubi na pewno! Przy takiej zaczytanej mamie na pewno wyrośnie wspaniała czytelniczka!

    18.07.2012 22:57:36
    [awatar]
    szu
  • Potwierdzam. Moje dzieci miały czytane co wieczór. I teraz czytają jedną książkę po drugiej, a czasami nawet kilka w tym samym czasie.

    02.08.2012 09:30:11
    [awatar]
    Markus
  • No, muszę przyznać, że różowo się nie zrobiło. Po pierwszym czytaniu nastała prawdziwa rewolucja i teraz nie ma zmiłuj. Zaopatrzyłam się w większe zbiory bajek do czytania i walczę. Dziecię teraz uparcie nie chce spać tylko słucha i wywija młynki w łóżeczku ( czytam tylko wtedy gdy położy główkę na podusi - ilość figur z leżącą głową przeszła moje wyobrażenie ). Czasem opadam z cierpliwości, ale wierzę w cudowne przyszłe skutki takiego czytania :-)

    05.08.2012 20:45:14
    +2 wyrafinowany
    [awatar]
    myszy0

Dodaj komentarz
Nikt jeszcze nie obserwuje komentarzy do tego ogłoszenia.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo