07.02.2013Projekt "Europejska walizka" w PBP

Enlarge_logo_200x200a.jpg
Nasza Biblioteka bierze udział w projekcie „Europejska walizka na rzecz rozszerzenia Unii Europejskiej”. W jego ramach Polska Fundacja im. Roberta Schumana przygotowała specjalny zestaw edukacyjny dla nauczycieli zawierający pakiet materiałów prezentujących aktualny stan procesu integracji europejskiej. „Europejska walizka” to zbiór trzynastu ścieżek tematycznych o Unii Europejskiej, na który składają się materiały opracowane na warsztatach prze­prow­adzo­nych­ w ramach projektu w krajach partnerskich. Informacje zawarte w walizce odpowiadają na najważniejsze pytania dotyczące struktur i działań Unii Europejskiej oraz przybliżają sylwetki krajów kandydujących do UE. Więcej informacji o projekcie na stronie: pl.enlargeducation.eu

Nauczycieli zain­tere­sowa­nych­ wypożyczeniem materiałów zapraszamy do Biblioteki.
Osoba do kontaktu: Arleta Piontek ap@pbp.poznan.pl


Enlarge_logo_200x200a.jpg Enlarge_logo_200x200a
jpg, 4 KiB, 75x75
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo