Oleska Biblioteka Publiczna
ul. Aleksandra 5
46-300 Olesno
50.88049 18.42131
WYDARZENIE
2015-5-13
T10:00
22.04.2015Odjazdowy Bibliotekarz 2015
[awatar]
Olesno OBP

Rajd rowerowy wszystkich sympatyków książki i roweru. Zapisy chętnych do 9 maja. Więcej informacji: wp.me lub www.facebook.com
obrazek
Planowana trasa: wyjazd z OBP ul. Aleksandra, ul. Powstańców Śląskich, ul. Gorzowska, ul. Sosnowa, droga obok Anpolu, Wojciechów "Chatka pod brzozami" [w Chatce: kawa, krzyżówka literacka, dyskusje o książkach, siłownia na świeżym powietrzu]; powrót: ul. Kolejowa, ul. Powstańców Śl.

Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Olesno OBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo