07.11.2024Międzynarodowy Dzień Przeciwko Przemocy i Nękaniu, w tym Cybernękaniu w Szkole (7 listopada)

Obchody Dnia Przeciwko Przemocy i Nękaniu, w tym Cybernękaniu w Szkole odbywają się w pierwszy czwartek listopada. W 2024 roku Dzień obchodzimy pod hasłem „Chroni, edukuje, wzmacnia: apel uczniów o bezpieczne i inkluzywne szkoły”. Jego celem jest zwrócenie uwagi na fakt, że wszelkie formy przemocy w szkole stanowią naruszenie praw dzieci i młodzieży do edukacji, zdrowia oraz poczucia bezpieczeństwa. Obchody tego dnia mają przyczynić się do wzmocnienia partnerstwa w podejmowaniu inicjatyw służących zapobieganiu i eliminowaniu przemocy i znęcania się, w tym nękania za pomocą technik cyfrowych (cybernękania). Ważne jest również zwrócenie uwagi na pilną potrzebę zajęcia się pierwotnymi przyczynami zjawiska przemocy szkolnej i na konieczność promowania kultury poszanowania praw uczniów z jednej strony, a zerowej tolerancji dla przemocy z drugiej. Proklamując Dzień, UNESCO apeluje do państw członkowskich, agend ONZ, innych organizacji międ­zyna­rodo­wych­ i szeroko rozumianego społeczeństwa obywatelskiego o wsparcie dla idei obchodów Dnia, pomoc w ich promocji i organizacji, zarówno w skali międzynarodowej, krajowej, jak i – przede wszystkim – lokalnej.

Zobacz w zbiorach Biblioteki:
Cyberprzemoc katalogi.pbp.poznan.pl
Mowa nienawiści katalogi.pbp.poznan.pl
Przemoc w szkole katalogi.pbp.poznan.pl

Międzynarodowy Dzień Przeciwdziałania Przemocy i Nękaniu w Szkole_2024.png


Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo