14.10.2024Dzień Edukacji Narodowej (14 października)

Święto nauczycieli, wychowawców, pedagogów oraz innych pracowników oświaty. Data nawiązuje do rocznicy utworzenia w 1773 r. Komisji Edukacji Narodowej – pierwszego w Europie ministerstwa oświaty, które podjęło się zadania reformowania szkolnictwa w Polsce.
Wszystkim Nauczycielkom i Nauczycielom oraz Pracownikom oświaty życzymy dużo zdrowia i satysfakcji z wykonywanej pracy!
„Wychowawca, który nie wtłacza a wyzwala, nie ciągnie a wznosi, nie ugniata a kształtuje, nie dyktuje a uczy, nie żąda a zapytuje, przeżyje wraz z dzieckiem wiele natchnionych chwil, łzawym wzrokiem nieraz patrzeć będzie na walkę anioła z szatanem, gdzie biały anioł tryumf odnosi.” Janusz Korczak (1878-1942)

Zobacz w zbiorach Biblioteki:

dla nauczycieli poszczególnych przedmiotów: pbp.poznan.pl

o nauczycielach: katalogi.pbp.poznan.pl

Komisja Edukacji Narodowej: katalogi.pbp.poznan.pl

Materiały repertuarowe na Dzień Nauczyciela: katalogi.pbp.poznan.pl

Dzień Edukacji Narodowej.png


Dzień Edukacji Narodowej.png Dzień Edukacji Narodowej
png, 13 KiB, 150x150
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo