07.10.2024Europejski Tydzień Świadomości Dysleksji ( 7-13 października )

Październik jest miesiącem, w którym Europejskie oraz Polskie Towarzystwo Dysleksji zaprasza do udziału w akcji społecznej, której celem jest uświadomienie społeczeństwu, że wśród nas są uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych, dzieci ryzyka dysleksji lub z dysleksją. Tegoroczne obchody Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji odbywają się w dniach 7-13 października pod hasłem „Odkrywamy wyjątkowe historie osób z dysleksją”
Europejskie Towarzystwo Dysleksji wyróżniło dzień 8 października 2024 r. jako Dzień Świadomości Dysleksji.
Źródło: Polskie Towarzystwo Dysleksji

Polecane publikacje w zbiorach naszej Biblioteki:
Dysleksja i dysgrafia katalogi.pbp.poznan.pl
Dysortografia katalogi.pbp.poznan.pl
Dyskalkulia katalogi.pbp.poznan.pl

Europejski Tydzień Świadomości Dysleksji.png


Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo