19.12.2014Godziny otwarcia w okresie świąteczno-noworocznym

24 XII (środa, Wigilia)
Wypożyczalnia Główna i Filia dla Dzieci czynne w godz. 8.00 - 12.00
25 XII - 28 XII
Biblioteki nieczynne
31 XII (środa, Sylwester)
Wypożyczalnia Główna i Filia dla Dzieci czynne w godz. 9.00 - 14.00

1 stycznia 2015 r.
Biblioteki nieczynne
2 stycznia (piątek)
Wypożyczalnia Główna czynna w godz. 9.00 - 18.00
Filiia dla Dzieci czynna w godz. 10.00-17.00
3-4 stycznia
Biblioteki nieczynne
5 stycznia (poniedziałek)
Wypożyczalnia Główna czynna w godz. 9.00 - 18.00
Filiia dla Dzieci czynna w godz. 10.00-17.00
6 stycznia
Biblioteki nieczynne

Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Olesno OBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo