29.05.2024XXIII Ogólnopolski Tydzień Czytania Dzieciom

„Porozmawiajmy o książkach, Tygrysie” to hasło XXIII Ogólnopolskiego Tygodnia Czytania Dzieciom, który odbędzie się w dniach 1–7 czerwca 2024 r. Dlaczego tygrys? Inspiracją dla tegorocznego hasła jest książka Zdobywczyni Grand Prix w VI Konkursie Literackim im. Astrid Lindgren na współczesną książkę dla dzieci i młodzieży, Katarzyny Długosz-Rygiel pt. „Porozmawiajmy o sztuce, Tygrysie”. Bohater książki – Tygrys z obrazu Henriego Rousseau – wprowadza małego Leona w fascynujący świat malarstwa. Ideą Ogólnopolskiego Tygodnia Czytania Dzieciom (OTCD) jest zaszczepienie i pielęgnowanie w młodych czytelnikach zamiłowania do równie magicznego i fascynującego świata literatury.
Zobacz program Ogólnopolskiego Tygodnia Czytania Dzieciomcala­pols­kacz­ytad­zieciom.pl
Zobacz w naszych katalogach literaturę dla dziecikatalogi.pbp.poznan.pl

xxiii otcd - post 1200x1200 v3 01.jpg


Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo