Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
ul. Bułgarska 19
60-320 Poznań
52.39917 16.86232
WYDARZENIE
2024-1-16
T14:00
09.01.2024Spotkanie sieci e-bibliotekarz
[awatar]
Poznań PBP

Zapraszamy nauczycieli bibliotekarzy na stacjonarne spotkanie sieci e-bibliotekarz.
W programie:
- działania promujące bibliotekę i czytelnictwo, podejmowane przez nauczycielki bibliotekarki ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Suchym Lesie, panie Justynę Rudominę i Monikę Jabłuszewską, znane w sieci jako #pani­ezbi­blio­teki­ (w 2023 roku Biblioteka Szkolna „Centrum Wszystkiego” ze Szkoły Podstawowej nr 2 im. Jana Pawła II w Suchym Lesie otrzymała tytuł „Wielkopolska Biblioteka Roku", konkurs ustanowiony przez Publiczną Bibliotekę Pedagogiczną w Poznaniu),
- gry planszowe – nowa usługa w Bibliotece,
- prezentacja nowości pedagogicznych,
- wymiana doświadczeń.

Potwierdzenie uczestnictwa prosimy przesłać na adres: nmj@pbp.poznan.pl do 11.01.2024 r.

Sieć_styczeń — pomniejszone.png


Sieć_styczeń — pomniejszone.png Sieć_styczeń — pomniejszone
png, 27 KiB, 200x141
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo