20.12.2023Godziny otwarcia w okresie świątecznym

W okresie świąteczno-noworocznym (23 XII 2023 - 7 I 2024) biblioteka czynna w dni robocze w stałych godzinach, w soboty nieczynna.
W przedświąteczny piątek (22 XII) Wypożyczalnia Główna zaprasza więc w godz. 8:30 - 18:00, Filia dla Dzieci 9:00 - 17:00.
Zamówione książki z Filii dla Dzieci można zawsze odbierać Wypożyczalni Głównej!

Pierwsza biblioteczna sobota w roku 2024: 13 stycznia
Filia w Bodzanowicach w  2024 r. czynna w środy od 12:00 do 15:30 - najbliższe: 3 I, 17 I, 31 I
Filia w Borkach Wlk. w 2024 r. czynna w czwartki w godz. 12:00 - 15:30 - najbliższe: 4 I, 18 XII, 1 II

Klik: youtu.be

obrazek

Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Olesno OBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo