29.11.2023ABSURD NIE CZYTAĆ W OBP!

Zbyt szybko zapadają nocne ciemności, żeby odwiedzać bibliotekę? To już nie jest wymówka!
Otrzymaliśmy właśnie certyfikat, który stwierdza:
"Oleska Biblioteka Publiczna im. J. A. Pieloka w Oleśnie to otwarte, twórcze miejsce, w którym absurd nie czytać w dzień i w noc bibliotek".

obrazek

Godziny otwarcia zawsze tutaj: bibl­iote­kaol­esno­.pl


Ile jeszcze do Gwiazdki? Tyle, że jest jeszcze czas, by zaopatrzyć się w coś z (przed)świątecznego zestaw książek, który pojawił się w nowościach naszego katalogu. Klik: bit.ly

nowosci1123insta.jpg


nowosci1123insta.jpg nowosci1123insta
jpg, 836 KiB, 1080x1080
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Olesno OBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo