08.11.2023Dyktando z okazji Święta Odzyskania Niepodległości

W imieniu Organizatora serdecznie zapraszamy na charytatywne dyktando z okazji Święta Odzyskania Niepodległości! Wzięcie udziału jest bezpłatne, a za każdego uczestnika organizator przekaże 1 zł potrzebującym. W tym roku środki trafią do podopiecznych domu dziecka. Jest to czwarta edycja charytatywnego wydarzenia organizowanego przez serwis edukacyjny dyktanda.pl.

Dyktando odbędzie się 11 listopada 2023 r. Będzie podzielone na pięć kategorii wiekowych, tak aby każdy rozwiązywał tekst o odpowiednim poziomie trudności. Zapraszamy zarówno uczniów, jak i dorosłych.

Szkoła najliczniej reprezentowana w dyktandzie, wskaże dom dziecka, który otrzyma zebrane środki. Dlatego warto uczestniczyć licznie w wydarzeniu. Każdy uczestnik będzie mógł określić “swoją” szkołę - zarówno uczniowie, jak i nauczyciele oraz rodzice.

Dyktando będzie przygotowane specjalnie na tę okazję. Będzie poruszało wątki patriotyczne, wspominało znane wydarzenia i słynne postacie. Dyktando będzie można rozwiązać w aplikacji ZDAY.

Szczegóły wydarzenia, w tym godziny rozpoczęcia dyktanda dla poszczególnych grup wiekowych, znajdują się na stronie:
zday.pl

Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo