12.11.2014Tydzień Edukacji Globalnej

Tydzień Edukacji Globalnej

15 – 23 listopada

Tegoroczna, 16. już edycja Tygodnia Edukacji Globalnej odbywającego się pod patronatem Centrum Północ-Południe przy Radzie Europy, odbędzie się w Polsce w dniach
15 – 23 listopada 2014 roku, pod hasłem:

"Czy wiesz, co zjesz jutro?
Nie wszyscy na świecie są pewni codziennego posiłku. !
TEG 2014 - BEZPIECZEŃSTWO ŻYWNOŚCIOWE"

Więcej informacje na ten temat można znaleźć na stronie internetowej:

www.teg.edu.pl !

eduk­acja­_glo­baln­a.jpg


edukacja_globalna.jpg edukacja_globalna
jpg, 22 KiB, 300x187
mlodzi_dorosli.jpg mlodzi_dorosli
jpg, 40 KiB, 265x405
tozsamosc-mlodziezy-.jpg tozsamosc-mlodziezy-
jpg, 133 KiB, 503x704
globalistyka.jpg globalistyka
jpg, 32 KiB, 240x340
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Leszno PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo