31.10.2023Wielka Liga Czytelników

W imieniu Organizatorów zapraszamy do udziału w VII Ogólnopolskim Konkursie Wielka Liga Czytelników 2023/2024. Konkurs czytelniczy skierowany jest do uczniów klas 1–8 szkół podstawowych i organizowany w trzech kategoriach: klasy 1–3, klasy 4–6, klasy 7–8
Konkurs przebiega w trzech etapach:
Etap pierwszy (szkolny/biblioteczny) – indywidualne zdobywanie sprawności czytelniczych w szkołach podstawowych i bibliotekach publicznych.
Etap drugi (test kwalifikacyjny) – test indywidualny w szkołach podstawowych i bibliotekach publicznych.
Etap trzeci (ogólnopolski) – test drużynowy online (finał).
Do realizacji konkursu mogą zgłaszać się szkoły podstawowe oraz biblioteki publiczne z całej Polski, z województw, w których działają Koordynatorzy Wojewódzcy i z powiatów, w których działają Koordynatorzy Powiatowi. Biblioteki publiczne mogą zgłosić do konkursu dowolną liczbę swoich filii.
Zgłoszenia przyjmowane są od 23 października 2023 r. do 30 listopada 2023 roku.
Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu przyjmuje zgłoszenia Koordynatorów Powiatowych konkursu.

wielka liga czyt.jpg


wielka liga czyt.jpg wielka liga czyt
jpg, 10 KiB, 156x220
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo