28.10.2014SPOTKANIE AUTORSKIE

Dnia 27 października 2014 r. w Bibliotece Publicznej Gminy Kiszkowo
miało miejsce spotkanie autorskie, promujące książki pt."Sklota i reszta świata" oraz "Figle i psoty Kaktusa i Skloty" autorstwa Agnieszki Gadzińskiej - instruktorki Domu Kultury w Łubowie.
Spotkanie autorskie wspó­łfin­anso­wane­ przez WBPiCAK w Poznaniu.

101_4708.jpg


101_4708.jpg 101_4708
jpg, 1.1 MiB, 3072x2304
101_4724.jpg 101_4724
jpg, 1.1 MiB, 3072x2304
101_4732.jpg 101_4732
jpg, 1.0 MiB, 3072x2304
101_4745.jpg 101_4745
jpg, 1.0 MiB, 3072x2304
101_4750.jpg 101_4750
jpg, 1.0 MiB, 3072x2304
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Kiszkowo BPG
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo