12.06.2023Jak nie czytam, jak czytam - 2023

"Jak nie czytam, jak czytam"

IMG_20230612_095630.jpg

Pierwsza taka akcja już za nami i mamy nadzieję, że nie ostatnia!
Dnia 7 czerwca o godz. 10:00 zebraliśmy się na sali gimnastycznej SP im. JPII w Wilczynie, aby wspólnie przystąpić do ogólnopolskiej akcji czytelniczej i aby świętować Rok Aleksandra Fredry, bo to jego wiersze zostały odczytane tego dnia. Dziękujemy bardzo dzieciom, dyrekcji szkoły oraz wychowawcom klas I-III za zaangażowanie się w akcję.

Do zobaczenia za rok!


IMG_20230612_095630.jpg IMG_20230612_095630
jpg, 44 KiB, 640x480
IMG_20230612_095620.jpg IMG_20230612_095620
jpg, 31 KiB, 480x640
IMG_20230612_095627.jpg IMG_20230612_095627
jpg, 56 KiB, 337x483
IMG_20230612_095555.jpg IMG_20230612_095555
jpg, 264 KiB, 867x1156
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Wilczyn GBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo