07.10.2014Jubileusz 85-lecia Publicznej Biblioteki Pedagogicznej w Poznaniu (1929-2014) - konkursy

Zapraszamy wszystkich Czytelników do włączenia się w obchody Jubileuszu naszej Biblioteki. Z tej okazji przygotowaliśmy dla Was: quiz o Bibliotece, krzyżówkę z wiedzy o książce, konkurs dla nauczycieli na scenariusz lekcji bibliotecznej oraz konkurs plastyczny dla uczniów.
Na rozwiązania zadań i prace konkursowe czekamy do 28 listopada 2014 roku. Dzięki hojności naszych sponsorów na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody, których uroczyste wręczenie nastąpi w siedzibie naszej Biblioteki 12 grudnia 2014 r. o godz. 12.00. Laureaci o wygranej zostaną powiadomieni indywidualnie.
jubileusz.png

Prosimy o zapoznanie się z zadaniami konkursowymi:

  1. Quiz o Bibliotece pbp.poznan.pl Regulamin pbp.poznan.pl
  2. Krzyżówka z wiedzy o książce pbp.poznan.pl Regulamin pbp.poznan.pl
  3. Konkurs dla nauczycieli na scenariusz lekcji bibliotecznej pbp.poznan.pl
  4. Biblioteka mojego nauczyciela - konkurs plastyczny dla uczniów pbp.poznan.pl

jubileusz.png jubileusz
png, 36 KiB, 150x150
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo