Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
ul. Bułgarska 19
60-320 Poznań
52.39917 16.86232
WYDARZENIE
2023-5-8
T16:00
05.05.2023Jak wykorzystać książki, aby wprowadzić elementy uważności do pracy z dziećmi i młodzieżą
[awatar]
Poznań PBP

O wykorzystaniu książki w codziennej pracy z uczniami opowie Pani Agnieszka Jankowska-Figaj – trener uważności. Prelegentka przedstawi kilka prostych wskazówek i zasobów, dzięki którym nauczyciel w łatwy sposób wplecie uważność do przedszkolnego lub szkolnego planu dnia.

Spotkanie skierowanie dla nauczycieli bibliotekarzy, psychologów, pedagogów, nauczycieli pracujących z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym i młodszym wieku szkolnym.

Termin: 8.05. (poniedziałek), godz. 16.00
Miejsce: sala wykładowa Biblioteki

Liczba miejsc ograniczona. Wstęp wolny, po uprzednim zapisaniu się.
Formularz zapisu: docs.google.com

Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo