12.04.2023Spotkanie sieci e-bibliotekarz

Zapraszamy nauczycieli bibliotekarzy na stacjonarne spotkanie sieci e-bibliotekarz.
Termin: 25.04.2023 (wtorek), godzina 14.00
Miejsce: sala wykładowa Biblioteki
W programie:
kamishibai – jak pracować z kartami narracyjno-obrazkowymi, nowe tytuły w zbiorach
skontrum – przebieg, procedury, praktyczne wskazówki
książki, warto je chronić – jak owijać folią samoprzylepną
prezentacja nowości pedagogicznych
wymiana doświadczeń
Potwierdzenie uczestnictwa prosimy przesłać na adres: nmj@pbp.poznan.pl

sieć_kwiecień_małe.png


sieć_kwiecień_małe.png sieć_kwiecień_małe
png, 59 KiB, 220x194
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo