22.11.2022VI Ogólnopolska Olimpiada Pedagogiczna EDUKACJA – WYCHOWANIE – POMOC

Olimpiada ma na celu propagowanie wśród młodzieży aktualnej wiedzy z zakresu pedagogiki oraz zachęcanie do podejmowania działań pomocowych na rzecz osób z ich najbliższego otoczenia. Tegoroczna edycja olimpiady będzie oscylowała wokół tematu: Współczesna młodzież wobec niep­rzew­idyw­alne­j rzeczywistości.

Organizator: Publiczne Salezjańskie Liceum Ogól­noks­ztał­cące­ w Poznaniu im. bł. Piątki Poznańskiej.
Opieka merytoryczna: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu – Wydział Studiów Edukacyjnych.

Strona Ogólnopolskiej Olimpiady Pedagogicznej oliped.home.amu.edu.pl

Zobacz polecaną i obowiązkową literaturę w zbiorach Biblioteki (zgodnie z regulaminem Olimpiady) katalogi.pbp.poznan.pl

Logo-olimpiady.jpg


Logo-olimpiady.jpg Logo-olimpiady
jpg, 6 KiB, 300x95
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo