20.09.202220 września - Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka

Święto ustanowione z inicjatywy Rzecznika Praw Dziecka Marka Michalaka uchwałą Sejmu Rzec­zypo­spol­itej­ Polskiej z dnia 13 września 2013 roku. Obchody mają na celu podnieść rangę wychowania przedszkolnego w społeczeństwie, zwrócić uwagę na znaczenie edukacji przedszkolnej w rozwoju i wychowaniu dziecka, zwiększyć świadomość oraz wiedzę dzieci, ich rodziców i innych osób dorosłych na ten szczególnie ważny okres rozwojowy dziecka. Święto ma propagować nowoczesne wychowanie przedszkolne, a dzieciom przynieść kolejną możliwość do świętowania, miłej zabawy oraz czerpania radości z bycia przedszkolakiem. Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka ma być też okazją do zintegrowania oraz zachęcenia wielu środowisk, osób oraz instytucji do współdziałania i wspierania młodego człowieka na tym etapie rozwoju, kształtowania jego prawidłowego rozwoju fizycznego, społecznego, poznawczego i emocjonalnego.

Zapraszamy do zapoznania się publikacjami znajdującymi się w zbiorach naszej Biblioteki:

Wychowanie przedszkolne katalogi.pbp.poznan.pl

Dziecko w wieku przedszkolnym katalogi.pbp.poznan.pl

Przedszkolaki katalogi.pbp.poznan.pl

Nauczyciele przedszkoli katalogi.pbp.poznan.pl

Czasopisma dla nauczycieli przedszkoli katalogi.pbp.poznan.pl

Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo