08.09.2022 Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie recytatorskim #PanTadeusz

Konkurs Recytatorski #PanTadeusz
Zapraszamy do wzięcia udziału!

Centrum Doskonalenia Nauczycieli - Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Lesznie informują o kolejnej edycji Konkursu Recytatorskiego dla uczniów szkół pona­dpod­staw­owyc­h #PanTadeusz, którego organizatorem jest Zarząd Województwa Wielkopolskiego Urzędu Mars­załk­owsk­iego­
w Poznaniu.

W finale konkursu wezmą udział uczniowie szkół pona­dpod­staw­owyc­h z rejonu działania wszystkich ośrodków doskonalenia nauczycieli podległych DEiN UM w Poznaniu (Leszno, Poznań, Konin, Kalisz i Piła). Liderem przedsięwzięcia jest CDN w Lesznie.

Celem konkursu jest promocja dziedzictwa kulturowego, jakim jest epopeja Adama Mickiewicza, jak również kształtowanie kultury żywego słowa, kształtowanie umiejętności retorycznych niezbędnych w wystąpieniach publicznych, rozwijanie kompetencji czytelniczych uczniów szkół pona­dpod­staw­owyc­h.

Regulamin Konkursu Recytatorskiego #Pan Tadeusz

0.png


0.png 0
png, 263 KiB, 640x480
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Leszno PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo