05.04.2022II Edycja Konkursu dla Nauczycieli „Polecam książkę z biblioteki pedagogicznej”

Zapraszamy naszych czytelników - nauczycieli do wzięcia udziału w konkursie na recenzję polecającą książkę ze zbiorów Biblioteki Pedagogicznej w Poznaniu lub jej Filii.
Szczegóły:
konkurs adresowany jest do nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych, szkół pona­dpod­staw­owyc­h, bibliotek szkolnych i pedagogicznych oraz placówek oświatowo-wychowawczych, a także nauczycieli akademickich
zadanie do wykonania: napisanie recenzji polecającej książkę lub artykuł, które pomogły rozwiązać problem wychowawczy lub edukacyjny zaistniały w związku z wybuchem konfliktu zbrojnego w Ukrainie
do wygrania atrakcyjne nagrody rzeczowe
Termin składania prac: 30 kwietnia 2022 roku
Nagrodzone prace zostaną opublikowane na stronie Publicznej Biblioteki Pedagogicznej w Poznaniu.

plakat.jpg


plakat.jpg plakat
jpg, 21 KiB, 200x283
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo