13.05.2014Wykład dr Krystyny Błachnio

12 maja odbył się w naszej Bibliotece wykład dr Krystyny Błachnio Holistyczna terapia logopedyczna dziecka i jej wsparcie przez nauczyciela. Pani doktor omówiła holistyczne trendy logopedyczne oraz system dydaktyki logopedycznej. Wykład uzupełniła wieloma informacjami ze swojej codziennej praktyki, szczególnie uwydatniając możliwości wsparcia pracy logopedy przez nauczycieli pracujących na co dzień z dziećmi i młodzieżą, a także inte­rdys­cypl­inar­ną współpracę ze środowiskiem medycznym, psychologicznym pedagogicznym. Podkreśliła szczególne znacznie wzajemnych relacji w rodzinie, prawidłowego odżywiania, ruchu, snu na całościowy rozwój dziecka ze szczególnym uwzględnieniem mowy. Po zakończeniu wykładu odbyły się indywidualne konsultacje z uczestnikami spotkania, podczas których Pani doktor udzieliła porad dotyczących problemów indywidualnych przypadków logopedycznych.
Dziękujemy wszystkim za przybycie.

blachnio12.jpg blachnio13.jpg publicznosc.jpg


blachnio12.jpg blachnio12
jpg, 14 KiB, 200x171
blachnio13.jpg blachnio13
jpg, 19 KiB, 264x200
publicznosc.jpg publicznosc
jpg, 16 KiB, 258x194
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo