Rodzaj wydarzenia

literackie

Lokalizacja

on-line
08.03.2021Czytajmy razem "Jeżycjadę"!
[awatar]
Olesno OBP

Czytamy "Jeżycjadę" w OBP. 12-31 marca 2021 r.

V Ogólnopolskie Czytanie Jeżycjady

obrazek
W tym roku nie możemy zaprosić bo biblioteki na wspólne czytanie, dlatego proponujemy czytanie on-line. Pierwsze fragmenty "Jeżycjady" pojawią się tu wkrótce.
A może sami przeczytacie nam swój ulubiony fragment książki z tego cyklu i pochwalicie się nagraniem?
Jest tylko jedno ograniczenie: wybrany fragment nie może zawierać więcej niż 10 % książki.

Klik:

Wydarzenie na FB: www.facebook.com

Na naszej stronie internetowej: bit.ly

Playlista na YT: bit.ly

Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Olesno OBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo