23.10.2020Zapraszamy codziennie!

Po 24 października 2020 r. nie zmieniają się zasady korzystania z biblioteki: wolny dostęp do półek i zwykłe godziny otwarci. Wyłączone z użytkowania pozostają czytelnie czasopism.
Przypominamy o możliwości:
- bezkontaktowego oddawania książek za pośrednictwem wrzutni (wejście do OBP, oddawać można książki z wszystkich placówek).
- usłudze KSIĄŻKI NA TELEFON (bit.ly), którą szczególnie polecamy osobom starszym.
Bez zmian godziny otwarcia bibliotek:
Wypożyczalnia Główna czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8:30-18:00, w soboty w godz. 8:00-13:00
Filia dla Dzieci czynna w poniedziałek, wtorek, czwartek i piątek w godz. 9:00 – 17:00; środa od 8:00 do 15:00.
Więcej informacji: bit.ly
obrazek

Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Olesno OBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo