04.09.2020Narodowe Czytanie 2020

Lekturą dziewiątej odsłony Narodowego Czytania została "Balladyna" Juliusza Słowackiego.
W tym szczególnym roku nasza Biblioteka zachęca do spotkania w cybe­rprz­estr­zeni­.

Zapraszamy do zapoznania się z przygotowanymi przez nas materiałami:
Issuu - Jak przepracować "Balladynę" na lekcji issuu.com
Film - Poetycka baśń sceniczna. "Balladyna" jako studium historii i człowieka www.facebook.com
Genially - prezentacja o "Balladynie" view.genial.ly
Padlet - Narodowe Czytanie 2020 padlet.com
Konkurs „Z Balladyną w tle” pbp.poznan.pl

banner_narodowe_czytanie_2020a.jpg


banner_narodowe_czytanie_2020a.jpg banner_narodowe_czytanie_2020a
jpg, 16 KiB, 212x150
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo