17.06.2020Platformy i serwisy przydatne w kształceniu na odległość

Polecamy platformy i serwisy do nauki zdalnej:

Poradnik MEN dla nauczycieli, dyrektorów, uczniów i rodziców www.gov.pl

epodręczniki.pl epodreczniki.pl

Serwis Lektury.gov.pl lektury.gov.pl

Serwis Zdalne Lekcje www.gov.pl

Scholaris - Portal wiedzy dla nauczycieli www.scholaris.pl

Ninateka Edu ninateka.pl

Biblioteka internetowa Wolne Lektury wolnelektury.pl

IBUK Libra - internetowa wypożyczalnia online libra.ibuk.pl

Biblioteka Cyfrowa POLONA polona.pl

kształcenie 2.jpg


kształcenie 2.jpg kształcenie 2
jpg, 9 KiB, 236x100
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo