03.04.2014Młodzi dla Wolności

Konkurs zachęca uczniów, nauczycieli oraz całe środowiska lokalne do włączenia się w obywatelskie obchody Święta Wolności – 25. rocznicy wolnych wyborów do Sejmu i Senatu 4 czerwca 1989 roku. Jego organizatorami są Kancelaria Prezydenta i Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Ośrodek Rozwoju Edukacji. Jest adresowany do jednostek samorządu terytorialnego, szkół oraz do uczniów i nauczycieli. Zadaniem konkursu jest przybliżenie środowisku szkolnemu i szerokiej opinii publicznej najważniejszych w historii najnowszej wydarzeń dla naszego kraju: wiedzy o czasie przełomu i okresie 25 lat zago­spod­arow­ywan­ia wolności.
Zadanie konkursowe polega na przygotowaniu projektu edukacyjnego i udokumentowaniu jego realizacji na autorskim blogu albo na stworzeniu indywidualnego projektu plakatu, eseju lub scenariusza lekcji. Projekty konkursowe realizowane są do 30 kwietnia 2014 roku, a całą akcję wspierają biblioteki pedagogiczne, które dokonają też oceny projektów zespołowych i prac indywidualnych.
Uroczyste podsumowanie konkursu nastąpi w drugiej połowie czerwca 2014 roku w Pałacu Prezydenckim.

W powiecie poznańskim w konkursie biorą udział: Ochotnicze Hufce Pracy Wielkopolska Wojewódzka Komenda w Poznaniu, Gimnazjum w Koziegłowach, Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy im. Janusza Korczaka w Mosinie, Zespół Szkół Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Odnowiciela i Gimnazjum w Pobiedziskach.

swieto_wolnosci.jpg


swieto_wolnosci.jpg swieto_wolnosci
jpg, 12 KiB, 197x102
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo