Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
ul. Bułgarska 19
60-320 Poznań
52.39917 16.86232
WYDARZENIE
2019-12-11
T12:00
02.12.2019Głuchy, niesłyszący, słabosłyszący. Kim są? Jak się z nimi komunikować?
[awatar]
Poznań PBP

Zapraszamy na szkolenie pt. Głuchy, niesłyszący, słabosłyszący. Kim są? Jak się z nimi komunikować?, które poprowadzą Olgierd Kosiba i Aleksandra Włodarczak

Miejsce: Publiczna Biblioteka Pedagogiczna (sala konferencyjna)
Termin: 11 grudnia 2019 roku (środa)
Godzina: 12.00

Szkolenie obejmuje:
poznanie rodzajów dysfunkcji słuchu,
znajomość zasad funkcjonowania osób niesłyszących w społeczeństwie,
znajomość podstawowych form aktywizacji osób niesłyszących – dorosłych i dzieci,
znajomość funkcjonowania grup osób niesłyszących, ich kultury oraz języka w odróżnieniu od funkcjonowania osób słyszących,
znajomość podstawowych form komunikacji z osobami niesłyszącymi
poznanie alfabetu i liczebników w języku migowym,
Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Zapraszamy przede wszystkim nauczycieli, wychowawców i rodziców.

Deklarację uczesnictwa prosimy zgłaszać Pani Natalii Maćkowiak-Janowskiej na adres mailowy: nmj@pbp.poznan.pl lub telefonicznie 577001385
show_your_true_colors._proudly._brightly..jpg


Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo